מזור למחלה: תראו מה יש להודו להציע לנו

    "משרד הבריאות מאפשר ייבוא אך ורק ממדינות ורשויות מוכרות להן יש מערכת איכות שאנו מכירים בה: ארה"ב, קנדה, מדינות האיחוד האירופאי, אוסטרליה, ניו זילנד, שוויץ ואיסלנד"
    יעקב גרודקה No Comments on מזור למחלה: תראו מה יש להודו להציע לנו

    חברות התרופות בעולם האמירו את מחיריהן של תרופות חדשות, בעיקר כאלה, אשר להן אין תחליפים בעולם המערבי • חולים רבים מצאו את המזור למחלתם הודות לתרופות אשר בהישג יד בהודו

    "משרד הבריאות מאפשר ייבוא אך ורק ממדינות ורשויות מוכרות להן יש מערכת איכות שאנו מכירים בה: ארה"ב, קנדה, מדינות האיחוד האירופאי, אוסטרליה, ניו זילנד, שוויץ ואיסלנד"
    18:15
    02.05.24
    קובי פינקלר No Comments on טורקיה החליטה לעצור את כל הסחר עם ישראל | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חברות התרופות בעולם האמירו את מחיריהן של תרופות חדשות, בעיקר כאלה, אשר להן אין תחליפים בעולם המערבי, והתוצאה היא שרק מי שביכולתו לממן את עלותן יזכה לטיפול, בעוד שאר החולים מביטים בעיניים כלות בתרופה שתשיג להם, אם ירצה ה', את המזור למחלתם. במיוחד בולטות בקטגוריית התרופות היקרות להחריד, התרופות האימונולוגיות, המבוססות אישית לפי הגנום של המחלה הסרטנית.

    אולם באחרונה גילו יותר ויותר ישראלים כי בין התרופה שיכולה להציל את חייהם במחיר סביר, מפרידות כמה אלפי קילומטרים של טיסה בסך הכול. המדובר בהודו, שם, בניגוד למרבית מדינות העולם,  מאפשרות ליצרנים מקומיים לייצר גרסאות גנריות של תרופות במחיר נמוך יותר. בעיקר מדובר בתרופות הנוגעות למחלות סרטניות שונות, צהבת הפטיטיס C ועוד.

    כך למשל "אפיניטור" לטיפול בסרטן נשים גרורתי, שעלותו בישראל היא כ-29 אלף שקלים עולה בהודו 1,900 ₪ בלבד. כך גם ו"רבילמיד" לטיפול במלנומה, שעולה בארץ 45 אלף ש"ח, עולה בהודו 680 שקלים.

    התרופה "סובלדי", שמיועדת לדלקת כבד הפטיטיס C עולה 84 אלף דולר עבור טיפול של 12 שבועות בארצות הברית. בהודו לא הותר לרשום אותה כפטנט, ויצרני תרופות גנריות מייצרים גרסאות שלה כמו Mylan's MyHep, שעולות פחות מ-900 דולר לכל תקופת השימוש. לאלו שאינם מבינים בהודו, כבר ישנם שירותים המציעים, טיסה שהות ורכישת התרופה תמורת כחמשת אלפים דולר בלבד.

    אולם בעוד חולים רבים מצאו את המזור למחלתם הודות לתרופות אשר בהישג יד בהודו, ישנם רופאים רבים שאינם ממליצים על רכישת התרופות בהודו, מאחר שישנם בהודו תרופות מזויפות רבות, ועל כן מוצע לחולים לבדוק היטב מקורה של כל תרופה ותרופה.

    ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "בהתאם לפקודת הרוקחים, ועל מנת להבטיח את איכות התרופות הנכנסות למדינה, משרד הבריאות מאפשר ייבוא אך ורק ממדינות ורשויות מוכרות להן יש מערכת איכות שאנו מכירים בה: ארה"ב, קנדה, מדינות האיחוד האירופאי, אוסטרליה, ניו זילנד, שוויץ ואיסלנד".

    "ניתן לייבא תכשיר מהודו, בתנאי שהוא רשום באחת מהמדינות הנ"ל ומשווק בהן. תנאים אלו מבטיחים כי רק ספקים מורשים ייבאו תרופות לישראל וכל חברה שעוסקת בייבוא מחויבת לעמוד בהן. בירור לגבי בית המרקחת או בית המסחר ניתן לברר באמצעות מוקד קול הבריאות *5400".



    0 תגובות